مدیر ارشد انجمن
وضعيت :
مهره مورد علاقه
سطح: 4
اعتبار: 1 / 80
مهارت: 10 / 782
تجربه: 22 / 100
سپاس ها 2
سپاس شده 24 بار در 24 ارسال
|
آنالیز بازی توسط برنامه fritz
چگونه بازی خود را توسط برنامه fritz آنالیز کنیم؟
- گزینهی Erase old annotations:
یعنی تفاسیر و توضیحات قبلی رو از لابهلای متن حرکات، در صورت وجود، پاک کن. در صورتی ک ی بازی قبلاً ب صورت "دستی" یا توسط نرم افزار دیگهای تفسیر شده باشه و بخواید اونها رو پاک کنید و تفسیر فریتز رو جایگزین کنید، این گزینه رو تیک بزنید.
قسمت side ب شما اجازه میده ک در صورت تمایل فقط روی حرکات یکی از طرفین تمرکز کنید و اونها رو تفسیر کنید. یعنی اگه طرف دیگه اشتباه هم کرده باشه، برنامه بهش توجهی نکنه. گزینههای Loser,Winner,Both,Black,White به ترتیب تفسیر رو از دید "سفید، سیاه، هر دو، برنده، بازنده" انجام میدهند. معمولاً حالت Both انتخاب میشه.
در سمت چپ دیالوگ، ٣ گزینهی بسیار مهم وجود داره:
- گزینهی Calc. time:
ک همون زمان محاسبه برای هر نیمحرکت هستش، بر حسب ثانیه. (یک نیمحرکت سفید، همراه یک نیمحرکت سیاه، ک میشه یک حرکت کامل) برای بازیهای ساده ممکنه 10 الی 20 ثانیه برای هر نیمحرکت کافی باشه. اما در موارد دشوارتر اگر میخواید تفسیر دقیقتری داشته باشید، باید اعداد بزرگتری انتخاب کنید.
گزینهی Treshold:
ک بین همین ٣ گزینهی مهم، از همه مهمتره. این گزینه ب برنامه میگه ک ضمن تفسیر، چ نوع حرکاتی را خطا ب حساب بیاره و با علامت ? مجازات کنه. عددی ک در این قسمت وارد میکنید، بر حسب "سانتی پاون" (صدم پیاده) است. مثلاً 50 یعنی نیم پیاده، 100 یعنی یک پیاده، و 300 یعنی سه پیاده. چنانچه این گزینه رو خیلی بزرگ انتخاب کنید، خطاهای بزرگ هم نادیده گرفته میشن. مثلاً اگر Treshold رو 400 بگیرید، ممکنه در جایی ١ سوار سبک هم از دست بدید و باز برنامه واکنش نده.
انتخاب عدد کوچک، حساسیت برنامه رو بالا میبره، و تعداد "Better is" (بهتر است...) رو بیشتر میکنه. بسته ب سطح بازی و خواست شما، انتخاب عددی بین 20 و 80 کاملاً معقوله.
گزینهی Last move:
ممکنه یک بازی 80 حرکت باشه، ولی فقط 40 حرکت اولش برای شما جالب باشه و از حرکت 41 تا 80 رو مقاومتی بیهوده در شرایط کاملاً بازنده بدونید. در این صورت ممکنه بخواید برای صرفه جویی در وقت، فقط 40 حرکت از بازی رو تفسیر کنید. در این موارد میتونید این گزینه رو روی آخرین حرکتی که مایلید بازی تا همونجا تفسیر بشه تنظیم کنید.
دکمهی Reference-DB:
با کلیک روی این دکمه، یک دیالوگ "باز کردن فایل" ظاهر میشه، ک ب کمک اون میتونید، پایگاه دادهای ک برای اشاره ب شروعبازی مورد استفاده قرار میگیره، مشخص کنید. اگر یک بار این دکمه رو بزنید و پایگاه دادهی خود فریتز رو انتخاب کنید، دیگه نیازی ب تکرار این کار در موارد بعدی نخواهد بود. در عین حال ممکنه ک در موارد خاصی ترجیح بدید ک از ی پایگاه دادهی دیگهای استفاده کنید ک این دکمه امکان این کار رو ب شما خواهد داد.
|
|
۲۱-بهمن-۹۹ ۱۰:۰۳ عصر |
|